Tommy Cashi Eurovisiooni võidu eellainetusena avab popkunstimuuseum PoCo väljapaneku tema teostest aastast 2019 ning maailma esmaesitlusele tulevad Antti Eklundi ja Martin Saare portreed Tommy Cashist.
“Portreede sari “Eurovision 2025 Winner” on Andy Warholi siiditrüki ja serigraafia traditsiooni tähistamine Eklundi stiilis. Kuldprillid sümboliseerivad Tommy Cashi kui legendaarset maailmastaari – need võimaldavad kogu Eestil näha kulda läbi tema silmade,” räägib Eklund.
Väljapanek esitab küsimuse “What next, Tommy?”, pidades loomulikuks, et Eurovisiooni võit aastal 2025 ei ole tema ettearvamatu, pidevalt piire nihutava ja kunstilise eneseväljenduse muutlikkust peegeldava isiksuse lõppjaam. Tsiteerides popkunstis korduvalt portreteeritud teist suurmeest, Winston Churchilli: “See pole lõpp. See pole isegi lõpu algus, kuid võimalik, et see on alguse lõpp.”
Väljapanekut jälgib oma eemaloleva, samas näljase pilguga aastal 1981 loodud performatiivne video hamburgerit söövast Andy Warholist. Popkunsti viidete ja seoste vastu huvituvale algajale kunstisõbrale olgu siinkohal väikese, kuid siiski võimalikku seltskondlikku vestlust rikastava tühifaktina mainitud, et Tommy Cashi video “Espresso Macchiato Winner of Eesti Laul 2025 (and Eurovision 2025)” just sellele Warholi burksivideole kummarduse teebki.
Tommy Cashi teosed “Hotwheels”, “Demon” ja Mona Lisa” pärinevad Eesti Kunstimuuseumi kogudest ning on varem esitletud aastal 2019 näitusel “Tommy Cash ja Rick Owens. Süütud ja neetud”.
“What next, Tommy?” on avatud PoCos 27. oktoobrini. PoCo omakorda on avatud iga päev 10st 20ni.
