Soome kunstniku Elina Priha näitus „Saarte piiril” koosneb gobeläänidest ning väikestest puuskulptuuridest. Teemaks on saared kui paigad, millel on füüsiliselt selged piirid.

Saarte piiril on jätk Elina Priha varasemale tööle. „Mind huvitavad saared kui paigad, millel on füüsiliselt selged piirid. Teisalt ei ole asi nii lihtne; Tove Janssoni teoses Muumipapa ja meri (1965) kirjutab Muumipapa oma päevikusse: „Saarele ei vii sildu ega ole rannikul aedu; sealt ei saa ära minna ega jääda sinna vangiks.” Saartega on ajalooliselt seotud palju lugusid, nii tõestisündinuid kui ka väljamõeldisi: mõnes kirjeldatakse saart utoopilise paradiisina, mõnes düstoopiana, mõnes jälle on saar vanglaks. Ühiseks jooneks näib olevat, et saar tundub olevat pisut eraldatud muust maailmast, peaaegu nii, et seal ei kehti muud seadused ega reeglid kui need, mis ise luuakse.”

Priha gobeläänide vormikeel lähtub traditsioonilisest soome kudumissümboolikast, karjala tikandimustritest ja soome-ugri mütoloogiast, segunedes orgaaniliste elementidega. Loomine on koostöö materjaliga: kasutan peamiselt taaskasutatud tekstiile ja lõngu, mistõttu lõpptulemus on alati mingil määral ettearvamatu. Tekstiilidega töötamist mõtlen ma omamoodi pehme aktivismi ja feminismi vormina, mille keskmes on aeglus ja hoolivus.

Elina Priha Aalto ülikooli visuaalkultuuri, kureerimise ja nüüdiskunsti magistriprogrammi aastal 2022. Tema töö on protsessipõhine ja paigaga seotud; keskmes on koha, materjali ja tegija intiimne suhe ja vastasmõju. Ta töötab mitmekülgselt eri kunstitehnikatega: peamiselt tekstiilikunsti vahenditega, aga ka liikuvat pilti, leitud objekte ja loovat kirjutamist kasutades. Mh kasutab kunstnik oma kunstilises praktikas vahendina ka kõndimist.

Tampere Maja galerii on avatud iga päev 8 – 18.