Eelmisel kevadel töötas tunnustatud Soome kunstnik Kaisu Koivisto Narvas NART kunstnike residentuuris ning märtsi lõpust on tulemused Helsingis kõigile näha. 

Kaisu Koivisto pildistab sageli mahajäetud tehasealade või sõjaväebaaside territooriumidel. Sarjas „Passages“ kasutab ta eelkõige materjali, mida ta pildistas Narvas kunagises Kreenholmi tehases aastatel 2017 ja 2022. Hiiglaslikud tehasesaalid on olnud pikka aega tühjad. Tuhandeile narvalastele tööd andnud tehas on postindustriaalne dinosaurus, jäänuk möödunud ajast, mil tehas tootis tohututes kogustes erinevaid kangaid hiiglaslikule Nõukogude Liidu turule.

Kaisu on fotoseeria Passages kallal töötanud aastast 2021. Digitaalsete kollaažide kallal töötamine algab ruumi, hoone või struktuuri kujutisest, mida Koivisto muudab, lisades pildile elemente või eemaldades pildi osasid. Neis korduvad hoonete ja ruumide geomeetriad. Muudatustel on pildil kujutatud kohtadega erinevad seosed, mis pakuvad alternatiivseid perspektiive pildi vaatamiseks ja tõlgendamiseks. Lisandused suunavad silma. Mõnikord katavad ja häirivad need vaadet, teinekord on need tagasihoidlikud ja peaaegu märkamatud.

„Passage tähendab marsruuti, läbikäiku või kanalit. See tähendab ka üleminekut ühest olekust teise, teekonda ja osa tekstist,“ selgitab kunstnik.

Näitus „Passages“ Narvas tehtud piltidest avaneb 31. märtsil Helsingis Galleria Halmetojas ning on üleval kuni 24. aprillini. Aasta lõpus jõuab näitus „Passages“ ka Tartusse, aga kunstisõprade jaoks võib olla seekord Helsingi lähemalgi.

Vaata varasemaid töid kunstniku kodulehelt: www.kaisukoivisto.com

Teemad:FotoKunst