Tulge koos viiuldaja Anthony Marini juhitud Soome Barokkorkestri solistidega Haapsallu, risti-rästi reisile läbi Euroopa, läbi stiilide, läbi vana ja uue!

Soome barokkorkestrit võib pidada Läänemere-äärse varajase muusika skeene uuendajaks ja üheks silmapaistvamaks esindajaks. 1989. aastal 6. korruse orkestri nime all tööd alustanud FiBO-t iseloomustab praeguseks hetkeks nii ulatuslik repertuaarivalik kui ka silmatorkav koostööerkus, miska lisaks tipptasemel muusikaliste elamuste pakkumisele on neist saanud ühtlasi sillaehitajad festivalide, korraldajate ja teiste koosluste vahel.

Orkestri repertuaari raskuskese lasub barokkmuusikal, kuid nende kunstilised otsused hõlmavad muusikat keskajast kuni Jean Sibeliuse ettekanneteni ajastu pillidel, samuti uudisteoste tellimusi ajaloolistele pillidele.

Orkestri töö ei ole jäänud tähelepanuta: lisaks meediatuntusele on Soome Rahvusringhääling tunnustanud FiBOt aasta muusikalise teo ja aasta plaadi auhinnaga. Orkestri plaadistused firmadele nagu Alpha, Ondine, Alba, BIS kui ka FiBO enda plaadifirmale FiBO Records on pälvinud ka rahvusvahelisi kriitikaauhindu, sh Gramophone Editor’s Choice (märts 2021) ja Diapason d’Or (mai 2021).

Anthony Marini, Kaisa Kallinen (viiulid)
Terhi Lehtiniemi (vioola)
Louna Hosia (tšello)
Eero Palviainen (arhilauto)
Annamari Pölhö (klavessiin)  

Kavas: Telemann, Veracini, Händel, Nagajara

Piletid Piletikeskusest.

Heliloojate kirjutatud muusikas peegeldub neid ümbritsev keskkond: päevasündmused, keel ja kultuur. Sel põhjusel kujunesid Prantsusmaal, Itaalias ja teistes riikides barokiajastul välja ainulaadsed rahvuslikud kompositsioonistiilid, mistõttu teoste päritolu võis aimata ilma helilooja nime teadmata. Ka heliloojad ise olid teiste riikide kirjutamismaneeridest teadlikud – oli üpris tavaline, et nad reisisid ja töötasid erinevates paikades ning kogusid noodimaterjali oma võõrsil asuvatelt kolleegidelt.  

„Üle riigipiiride“ on kava, mis võtab luubi alla nende heliloojate muusika, kes astusid teiste rahvaste stiilide imetlemisest sammu kaugemale ja komponeerisid uusi teoseid võõras stiilis. Üks suurepäraseid näiteid on helilooja Georg Philipp Telemann, keda lummasid kõige erinevamad stiilid: Poola rahvamuusika, õilmitsev ja ooperlik prantsuse stiil ning särav ja virtuoosne itaalia stiil. Teised heliloojad, sealhulgas Veracini, Händel ja isegi suur J. S. Bach, tegid sama. Stiililine paindlikkus kandub ka tänapäeva, nagu kuuleme itaalia helilooja Krishna Nagaraja muusikas, kes on aastaid uurinud Põhjamaade rahvamuusikat ja kirjutanud isegi soome stiilis!